Klantcase
Bewegin

Terug naar overzicht

Bewegin is onderdeel van de Sumus-groep, samen met zusterbedrijven innergo en BAAS. Centraal bij alle onderdelen staat de missie: Talent Bevrijden. Deze missie begon bij innergo, dat sinds 2008 opdrachtgevers in de publieke sector helpt bij vraagstukken rondom teamprestaties, effectiviteit, organisatiecultuur en meer door ervaren professionals in te zetten. Bewegin werd in 2018 opgericht voor het ontwikkelen van startende talenten. De ambitieuze starters doorlopen een vernieuwend traineeship, werken mee bij de opdrachtgever, en krijgen diverse trainingen, intervisie en ondersteuning van talentmanagers. Dit is natuurlijk mooi voor de ontwikkeling van de talenten, maar het helpt de opdrachtgevers óók om zich te ontwikkelen. Ze versterken elkaar door de samenwerking. De opdrachtgevers zagen dat de talenten van Bewegin een waardevolle ontwikkeling doormaakten en vroegen zich af of de organisatie hun medewerkers in vaste dienst ook zou kunnen begeleiden. Om aan deze behoefte te voldoen werd BAAS opgericht in 2022.

Behoefte om alles uit handen te geven

Lara Vaessen startte in 2019 zelf als trainee bij Bewegin. Een paar jaar daarna begon de organisatie hard te groeien en zag Lara dat er een mooie uitdaging voor haar lag binnen het interne team. Zij zorgt nu in haar rol als Aanvoerder Keten voor de afstemming tussen de verschillende interne teams en processen, waaronder ICT.

“Vóór Root3 werkten we voor onze ICT-zaken met Vincent, hij was zzp’er. Door de groei van onze organisatie werd het lastig voor hem om de ICT in zijn eentje te blijven doen en wij wilden alles uit handen kunnen geven aan een derde partij”, vertelt Lara. Vincent ging in vaste dienst bij Root3 en er volgde een kennismaking tussen Bewegin en Root3. “Tijdens die kennismaking, waarbij ook onze directeur Martijn van der Weijden aanwezig was, klikte het goed. Die klik is heel belangrijk voor ons en daarom besloten we in 2022 de samenwerking met Root3 aan te gaan.  Vincent werd wederom onze contactpersoon, maar nu met de backup van de overige collega’s bij Root3.” 

Migratie in 1 dag geregeld

De gehele Sumus-organisatie zit op één ICT-omgeving en maakt gebruik van Apple Managed Services. Het gaat om het beheer van circa 100 Macs. Het aantal kan hoger liggen, omdat de talenten op de devices van de opdrachtgevers werken, maar wel gebruikmaken van de toepassingen. Hoe verliep de implementatie destijds? Lara: “De laptops van onze mensen moesten overgezet worden naar Jamf. Root3 was één dag bij ons op kantoor en toen was alles al geregeld! Voor Martijn en mij was het iets meer werk, maar de rest van de organisatie heeft daar weinig van gemerkt. Het was voor mij ook fijn om mezelf op die manier bekend te maken met de ICT-materie, want daar had ik geen achtergrond in.”

Fijne communicatie met remote support

Lara belde in die begintijd ook veel met remote support van Root3, omdat ze de ICT-vragen vanuit de Sumus-organisatie verzamelde. “Daar was en ben ik nog steeds heel tevreden over. Ook onze mensen zelf weten remote support goed te vinden en ze zijn altijd goed te bereiken. Remote support heeft heel veel kennis en ze kunnen je in gewonemensentaal het een en ander uitleggen, zonder je het gevoel te geven dat je een sukkel bent dat je die vraag stelt, ook al stel je hem voor de zoveelste keer.” 

Root3: voorbeeldpartner

Lara geeft aan dat ze binnen de organisatie heel tevreden zijn met Root3 als partner. “Onze culturen passen goed bij elkaar, lekker informeel. We hebben een fijne communicatie via de maandelijkse updates, de QBR en remote support. Root3 vormt voor ons de lat waarlangs we andere samenwerkingen meten. Zij zijn hét voorbeeld van hoe wij ook willen samenwerken met andere partijen. We vinden dat we elkaar versterken en dat Root3 echt die extra stappen zet. Ze zijn laagdrempelig in het contact, ze denken goed mee en passen zich aan onze behoeftes aan.”

Meedenken met security-vraagstukken

Zo staat security nu bijvoorbeeld hoog op de agenda bij Sumus. “Root3 denkt dan met ons mee in oplossingen voor onze security en stelt benchmarks in die we vervolgens samen evalueren op haalbaarheid. En we krijgen bijvoorbeeld ook meldingen als medewerkers een nieuw wachtwoord instellen om te checken of dat wel klopt. Op deze manier volgt Root3 de procedures die wij voor security hebben opgesteld.” 

Niet alles dichtgetimmerd

Lara vindt het tot slot ook prettig dat Root3 heel soepel omgaat met contracten. Niet alles wordt dichtgetimmerd, maar de service wordt ingevuld op basis van de wensen en behoeften die op een bepaald moment spelen bij de organisatie. “We zijn onlangs verhuisd en toen stond Root3 ook weer voor ons klaar om te zorgen dat alles in het nieuwe pand goed was aangesloten op het netwerk en binnenkort gaan we een ontwikkelplatform bouwen, waarbij Root3 ons gaat ondersteunen bij het neerzetten van de juiste infrastructuur.” 

Diensten
Apple Managed Services
Industrie
Dienstverlening
Organisatie grootte
Middelgroot
Website
Bewegin

“Root3 vormt voor ons de lat waarlangs we andere samenwerkingen meten. Zij zijn hét voorbeeld van hoe wij ook willen samenwerken met andere partijen. We vinden dat we elkaar versterken en dat Root3 echt die extra stappen zet.”

Lara Vaessen Bewegin

Terug naar overzicht

Bewegin is onderdeel van de Sumus-groep, samen met zusterbedrijven innergo en BAAS. Centraal bij alle onderdelen staat de missie: Talent Bevrijden. Deze missie begon bij innergo, dat sinds 2008 opdrachtgevers in de publieke sector helpt bij vraagstukken rondom teamprestaties, effectiviteit, organisatiecultuur en meer door ervaren professionals in te zetten. Bewegin werd in 2018 opgericht voor het ontwikkelen van startende talenten. De ambitieuze starters doorlopen een vernieuwend traineeship, werken mee bij de opdrachtgever, en krijgen diverse trainingen, intervisie en ondersteuning van talentmanagers. Dit is natuurlijk mooi voor de ontwikkeling van de talenten, maar het helpt de opdrachtgevers óók om zich te ontwikkelen. Ze versterken elkaar door de samenwerking. De opdrachtgevers zagen dat de talenten van Bewegin een waardevolle ontwikkeling doormaakten en vroegen zich af of de organisatie hun medewerkers in vaste dienst ook zou kunnen begeleiden. Om aan deze behoefte te voldoen werd BAAS opgericht in 2022.

Behoefte om alles uit handen te geven

Lara Vaessen startte in 2019 zelf als trainee bij Bewegin. Een paar jaar daarna begon de organisatie hard te groeien en zag Lara dat er een mooie uitdaging voor haar lag binnen het interne team. Zij zorgt nu in haar rol als Aanvoerder Keten voor de afstemming tussen de verschillende interne teams en processen, waaronder ICT.

“Vóór Root3 werkten we voor onze ICT-zaken met Vincent, hij was zzp’er. Door de groei van onze organisatie werd het lastig voor hem om de ICT in zijn eentje te blijven doen en wij wilden alles uit handen kunnen geven aan een derde partij”, vertelt Lara. Vincent ging in vaste dienst bij Root3 en er volgde een kennismaking tussen Bewegin en Root3. “Tijdens die kennismaking, waarbij ook onze directeur Martijn van der Weijden aanwezig was, klikte het goed. Die klik is heel belangrijk voor ons en daarom besloten we in 2022 de samenwerking met Root3 aan te gaan.  Vincent werd wederom onze contactpersoon, maar nu met de backup van de overige collega’s bij Root3.” 

Migratie in 1 dag geregeld

De gehele Sumus-organisatie zit op één ICT-omgeving en maakt gebruik van Apple Managed Services. Het gaat om het beheer van circa 100 Macs. Het aantal kan hoger liggen, omdat de talenten op de devices van de opdrachtgevers werken, maar wel gebruikmaken van de toepassingen. Hoe verliep de implementatie destijds? Lara: “De laptops van onze mensen moesten overgezet worden naar Jamf. Root3 was één dag bij ons op kantoor en toen was alles al geregeld! Voor Martijn en mij was het iets meer werk, maar de rest van de organisatie heeft daar weinig van gemerkt. Het was voor mij ook fijn om mezelf op die manier bekend te maken met de ICT-materie, want daar had ik geen achtergrond in.”

Fijne communicatie met remote support

Lara belde in die begintijd ook veel met remote support van Root3, omdat ze de ICT-vragen vanuit de Sumus-organisatie verzamelde. “Daar was en ben ik nog steeds heel tevreden over. Ook onze mensen zelf weten remote support goed te vinden en ze zijn altijd goed te bereiken. Remote support heeft heel veel kennis en ze kunnen je in gewonemensentaal het een en ander uitleggen, zonder je het gevoel te geven dat je een sukkel bent dat je die vraag stelt, ook al stel je hem voor de zoveelste keer.” 

Root3: voorbeeldpartner

Lara geeft aan dat ze binnen de organisatie heel tevreden zijn met Root3 als partner. “Onze culturen passen goed bij elkaar, lekker informeel. We hebben een fijne communicatie via de maandelijkse updates, de QBR en remote support. Root3 vormt voor ons de lat waarlangs we andere samenwerkingen meten. Zij zijn hét voorbeeld van hoe wij ook willen samenwerken met andere partijen. We vinden dat we elkaar versterken en dat Root3 echt die extra stappen zet. Ze zijn laagdrempelig in het contact, ze denken goed mee en passen zich aan onze behoeftes aan.”

Meedenken met security-vraagstukken

Zo staat security nu bijvoorbeeld hoog op de agenda bij Sumus. “Root3 denkt dan met ons mee in oplossingen voor onze security en stelt benchmarks in die we vervolgens samen evalueren op haalbaarheid. En we krijgen bijvoorbeeld ook meldingen als medewerkers een nieuw wachtwoord instellen om te checken of dat wel klopt. Op deze manier volgt Root3 de procedures die wij voor security hebben opgesteld.” 

Niet alles dichtgetimmerd

Lara vindt het tot slot ook prettig dat Root3 heel soepel omgaat met contracten. Niet alles wordt dichtgetimmerd, maar de service wordt ingevuld op basis van de wensen en behoeften die op een bepaald moment spelen bij de organisatie. “We zijn onlangs verhuisd en toen stond Root3 ook weer voor ons klaar om te zorgen dat alles in het nieuwe pand goed was aangesloten op het netwerk en binnenkort gaan we een ontwikkelplatform bouwen, waarbij Root3 ons gaat ondersteunen bij het neerzetten van de juiste infrastructuur.” 

“Root3 vormt voor ons de lat waarlangs we andere samenwerkingen meten. Zij zijn hét voorbeeld van hoe wij ook willen samenwerken met andere partijen. We vinden dat we elkaar versterken en dat Root3 echt die extra stappen zet.”

Lara Vaessen Bewegin
Diensten
Apple Managed Services
Industrie
Dienstverlening
Organisatie grootte
Middelgroot
Website
Bewegin

Neem contact op met één van onze Apple Solutionists

Martin van Diemen

Cases

We zijn trots op het werk dat we doen.
Hoe we met onze oplossingen inspelen op de verschillende behoeften van klanten.

Cases bekijken