Klantcase
UNGA

Terug naar overzicht

UNGA is gevestigd aan de Amsterdamse Zuidas en werd 15 jaar geleden oorspronkelijk opgericht als een speelgoedontwerpstudio. UNGA betekent ‘Let’s play!’ in het Papiaments. De onderneming is inmiddels uitgegroeid tot dé specialist in gezinsgerichte loyaliteitscampagnes voor supermarkten in diverse landen wereldwijd, waarbij hun grootste klanten zich met name in Australië bevinden. Ze ontwerpen leuke en leerzame concepten en werken via meerdere kanalen samen met retailers, merken en partners. De mensen van UNGA hebben passie voor speelgoed, spelletjes en design en dat brengt het kind in hen naar boven. Zo maken ze betekenisvolle loyaliteitscampagnes die gezinnen dichter bij elkaar brengen en bijdragen aan het delen van mooie momenten.

Klein toegewijd IT-team

UNGA heeft een klein toegewijd IT-team met leden van Finance, Office en Design die zorgen voor het voortdurende onderhoud van de IT-inventaris en -omgeving. Stephanie Meli is Financial Director en houdt zich naast de financiële zaken ook bezig met het werkplekbeheer. Haiko Oosterbaan is Senior Designer met een achtergrond in IT. Hij houdt zich bezig met de ‘fun stuff’ in het bedrijf, mooie ontwerpen maken voor de loyaliteitsprogramma’s, en met de meer technische vraagstukken van het werkplekbeheer.

Behoefte kennis die niet intern aanwezig was

Hoe kwam UNGA bij Root3 terecht? Vóór de overstap naar Root3 werkte UNGA samen met een andere partner voor IT-support, die zich vooral op Windows richtte. Stephanie vertelt: “Toen het bedrijf begon te groeien, werden we geconfronteerd met een aantal problemen, vooral omdat we alleen Apple-apparaten gebruiken. Als gevolg van de groei van het bedrijf hadden we behoefte aan een ‘managed solution’ en wilden we samenwerken met een partner die gericht was op Apple. Vandaar de overstap naar Root3!”

Flexibiliteit in op- of afschalen

Sinds 2021 maakt UNGA naar volle tevredenheid gebruik van Apple Managed Services voor hun werkplekbeheer voor de circa 65 mensen op het kantoor in Amsterdam. “Root3 werkt met een systeem waar we al bekend mee waren, JAMF Pro, dus dit maakte de overgang voor ons soepel,” legt Stephanie uit. Ze vindt het ook fijn dat de oplossing financieel flexibel is. “De betaling per actief apparaat zorgt ervoor dat je alleen betaalt voor apparaten die in gebruik zijn en dit kun je per maand bijstellen.”

Brede kennis

“Ze bieden ook brede kennis als het gaat om Apple-apparaten, zoals single sign-on oplossingen, en weten ze hoe je softwareoplossingen implementeert in een groter bedrijf,” vult Haiko aan. “UNGA en Root3 hebben ook samengewerkt aan het vervangen van onze server en het gedeeltelijk migreren ervan naar een cloudgebaseerde oplossing. Samen hebben we gewerkt aan een oplossing die het beste was voor UNGA.” Haiko houdt de IT-ontwikkelingen continu in de gaten en heeft regelmatig ideeën of wensen, waarbij Root3 dan met hem meedenkt over de beste oplossing voor UNGA.

Altijd op zoek naar feedback

Stephanie geeft aan dat ze het prettig vindt dat UNGA en Root3 continu contactmomenten hebben met elkaar. “Root3 is één dag per maand op ons kantoor, we trappen de dag af met een bijeenkomst om de prioriteiten te bespreken en de dag te plannen. Dit is erg handig om ervoor te zorgen dat we de belangrijkste zaken kunnen aanpakken. Aan het eind van de dag deelt Root3 een lijst met taken waaraan ze hebben gewerkt, zodat UNGA op de hoogte blijft van de status van de IT-omgeving.” Daarnaast vindt elk kwartaal een QBR plaats waar de resultaten, focus en verbeterpunten worden besproken. Voor Stephanie en Haiko is het opvallend hoe actief Root3 altijd op zoek is naar feedback voor verbetering. “Daarnaast zijn ze erg benaderbaar en vriendelijk. Ze blijven ook altijd zo tactvol en geduldig, ook al komt iemand voor de zoveelste keer met hetzelfde probleem,” aldus Stephanie.

UNGA is zeker van plan om met Root3 te blijven werken voor het voortdurende onderhoud van hun IT-apparaten en -omgeving. “Wij zijn altijd benieuwd wat Root3 ons aanbeveelt op het gebied van het optimaliseren en verbeteren van onze huidige systemen en werkwijzen”, besluit Haiko.

Diensten
Apple Managed Services
Industrie
Loyalty / Marketing
Organisatie grootte
Middelgroot
Website
UNGA

“De mensen van Root3 zijn erg benaderbaar en vriendelijk. Ze blijven ook altijd zo tactvol en geduldig, ook al komt iemand voor de zoveelste keer met hetzelfde probleem.”

Stephanie Meli UNGA

Terug naar overzicht

UNGA is gevestigd aan de Amsterdamse Zuidas en werd 15 jaar geleden oorspronkelijk opgericht als een speelgoedontwerpstudio. UNGA betekent ‘Let’s play!’ in het Papiaments. De onderneming is inmiddels uitgegroeid tot dé specialist in gezinsgerichte loyaliteitscampagnes voor supermarkten in diverse landen wereldwijd, waarbij hun grootste klanten zich met name in Australië bevinden. Ze ontwerpen leuke en leerzame concepten en werken via meerdere kanalen samen met retailers, merken en partners. De mensen van UNGA hebben passie voor speelgoed, spelletjes en design en dat brengt het kind in hen naar boven. Zo maken ze betekenisvolle loyaliteitscampagnes die gezinnen dichter bij elkaar brengen en bijdragen aan het delen van mooie momenten.

Klein toegewijd IT-team

UNGA heeft een klein toegewijd IT-team met leden van Finance, Office en Design die zorgen voor het voortdurende onderhoud van de IT-inventaris en -omgeving. Stephanie Meli is Financial Director en houdt zich naast de financiële zaken ook bezig met het werkplekbeheer. Haiko Oosterbaan is Senior Designer met een achtergrond in IT. Hij houdt zich bezig met de ‘fun stuff’ in het bedrijf, mooie ontwerpen maken voor de loyaliteitsprogramma’s, en met de meer technische vraagstukken van het werkplekbeheer.

Behoefte kennis die niet intern aanwezig was

Hoe kwam UNGA bij Root3 terecht? Vóór de overstap naar Root3 werkte UNGA samen met een andere partner voor IT-support, die zich vooral op Windows richtte. Stephanie vertelt: “Toen het bedrijf begon te groeien, werden we geconfronteerd met een aantal problemen, vooral omdat we alleen Apple-apparaten gebruiken. Als gevolg van de groei van het bedrijf hadden we behoefte aan een ‘managed solution’ en wilden we samenwerken met een partner die gericht was op Apple. Vandaar de overstap naar Root3!”

Flexibiliteit in op- of afschalen

Sinds 2021 maakt UNGA naar volle tevredenheid gebruik van Apple Managed Services voor hun werkplekbeheer voor de circa 65 mensen op het kantoor in Amsterdam. “Root3 werkt met een systeem waar we al bekend mee waren, JAMF Pro, dus dit maakte de overgang voor ons soepel,” legt Stephanie uit. Ze vindt het ook fijn dat de oplossing financieel flexibel is. “De betaling per actief apparaat zorgt ervoor dat je alleen betaalt voor apparaten die in gebruik zijn en dit kun je per maand bijstellen.”

Brede kennis

“Ze bieden ook brede kennis als het gaat om Apple-apparaten, zoals single sign-on oplossingen, en weten ze hoe je softwareoplossingen implementeert in een groter bedrijf,” vult Haiko aan. “UNGA en Root3 hebben ook samengewerkt aan het vervangen van onze server en het gedeeltelijk migreren ervan naar een cloudgebaseerde oplossing. Samen hebben we gewerkt aan een oplossing die het beste was voor UNGA.” Haiko houdt de IT-ontwikkelingen continu in de gaten en heeft regelmatig ideeën of wensen, waarbij Root3 dan met hem meedenkt over de beste oplossing voor UNGA.

Altijd op zoek naar feedback

Stephanie geeft aan dat ze het prettig vindt dat UNGA en Root3 continu contactmomenten hebben met elkaar. “Root3 is één dag per maand op ons kantoor, we trappen de dag af met een bijeenkomst om de prioriteiten te bespreken en de dag te plannen. Dit is erg handig om ervoor te zorgen dat we de belangrijkste zaken kunnen aanpakken. Aan het eind van de dag deelt Root3 een lijst met taken waaraan ze hebben gewerkt, zodat UNGA op de hoogte blijft van de status van de IT-omgeving.” Daarnaast vindt elk kwartaal een QBR plaats waar de resultaten, focus en verbeterpunten worden besproken. Voor Stephanie en Haiko is het opvallend hoe actief Root3 altijd op zoek is naar feedback voor verbetering. “Daarnaast zijn ze erg benaderbaar en vriendelijk. Ze blijven ook altijd zo tactvol en geduldig, ook al komt iemand voor de zoveelste keer met hetzelfde probleem,” aldus Stephanie.

UNGA is zeker van plan om met Root3 te blijven werken voor het voortdurende onderhoud van hun IT-apparaten en -omgeving. “Wij zijn altijd benieuwd wat Root3 ons aanbeveelt op het gebied van het optimaliseren en verbeteren van onze huidige systemen en werkwijzen”, besluit Haiko.

“De mensen van Root3 zijn erg benaderbaar en vriendelijk. Ze blijven ook altijd zo tactvol en geduldig, ook al komt iemand voor de zoveelste keer met hetzelfde probleem.”

Stephanie Meli UNGA
Diensten
Apple Managed Services
Industrie
Loyalty / Marketing
Organisatie grootte
Middelgroot
Website
UNGA

Neem contact op met één van onze Apple Solutionists

Martin van Diemen

Cases

We zijn trots op het werk dat we doen.
Hoe we met onze oplossingen inspelen op de verschillende behoeften van klanten.

Cases bekijken