Klantcase
MakerStreet

Terug naar overzicht

Het Amsterdamse MakerStreet is een creatief collectief met 18 agencies en circa 350 specialisten. De agencies van MakerStreet hebben allemaal hun eigen identiteit, merknaam, verhaal en specialisme; van brand design tot UX-writing, van development tot marketing en innovatie. Samen met hun klanten bedenken, maken en vermarkten de agencies innovatieve producten en diensten. Met een pragmatische aanpak en een ‘niet lullen, maar poetsen’‑mentaliteit. De verschillende marketingexperts van het collectief tillen op deze manier aansprekende merken als Schiphol, KLM, ANWB, Bol.com en vele anderen naar een hoger niveau.

Behoefte aan gespecialiseerd systeembeheer

Een van de agencies van MakerStreet is StutIT. Dit onderdeel, bestaande uit 3 personen, is binnen het collectief verantwoordelijk voor het netwerk- en systeembeheer. Wessel Louwris, system administrator/developer bij StutIT, vertelt hoe zij bij Root3 terecht zijn gekomen: “Het netwerk van MakerStreet groeide en daardoor hadden we meer gespecialiseerd systeembeheer nodig, met name ook voor de veiligheid. We gingen op zoek naar een beheeroplossing voor Apple, want 95% van de laptops binnen MakerStreet bestaat uit MacBooks. We kwamen uit bij de oplossing Jamf en zij wezen Root3 aan als partner, omdat het een complexe oplossing is waarbij hulp van een gespecialiseerde partner gewenst is.” Root3 ondersteunde MakerStreet bij de Jamf-implementatie van circa 320 MacBooks en dat verliep volgens Wessel allemaal vlot.

Health Check, de APK voor het systeembeheer

Enige tijd na de implementatie van Jamf startte MakerStreet met de periodieke Health Check van Root3. Dit is een check van het werkplekbeheer waarbij Root3 – in het geval van MakerStreet – 2 keer per jaar de omgeving onder de loep neemt, remote of op locatie. “Wij verzorgen als StutIT zelf ons volledige systeembeheer, maar toch is het goed om af en toe een soort APK te laten doen door Root3, voor onderhoud en voor zaken die we zelf hebben laten versloffen”, aldus Wessel. Daarnaast vinden hij en zijn StutIT-collega’s het interessant dat Root3 hen tijdens zo’n Health Check bijpraat over de roadmap van Jamf, met nieuwe ontwikkelingen, producten en features.

Speciale projecten

Als er speciale beheergerelateerde projecten op de agenda staan, staat Root3 ook klaar om te adviseren en mee te kijken met StutIT. Wessel licht toe: “We kijken op dit moment bijvoorbeeld naar Jamf Trust voor security. We zijn een cloudbedrijf en dat biedt nu eenmaal de nodige uitdagingen op het gebied van beveiliging. Met Jamf Trust kun je ervoor zorgen dat mensen alleen vanaf het juiste apparaat – dus geen persoonlijk device – inloggen op onze cloudomgeving, met een sterk wachtwoord en zonder risico op virussen. Het is als het ware een verbetering van de klassieke VPN. Als we dit inderdaad gaan toepassen, kan Root3 met ons meekijken of dat allemaal goed verloopt.”

Best practices

Wessel is tevreden over de samenwerking en communicatie met Root3, zoals de extra voorlichting over de Jamf-ontwikkelingen en de vlotte ondersteuning van de helpdesk. Maar het grootste voordeel van Root3 vindt Wessel dat ze advies kunnen geven op basis van best practices, omdat Root3 bepaalde vraagstukken al bij vele andere bedrijven heeft opgelost. “We kunnen veel zelf, maar dat is voor ons vaak lastig zelf even te googelen en op te lossen. Dat is echt specifieke kennis, die Root3 in huis heeft.”

Diensten
Health Check
Industrie
Marketing
Organisatie grootte
Groot
Website
MakerStreet

“Voor ons is het interessant dat Root3 ons elk half jaar tijdens de Health Check bijpraat over de roadmap van Jamf, met nieuwe ontwikkelingen, producten en features.

Wessel Louwris MakerStreet / StutIT

Terug naar overzicht

Het Amsterdamse MakerStreet is een creatief collectief met 18 agencies en circa 350 specialisten. De agencies van MakerStreet hebben allemaal hun eigen identiteit, merknaam, verhaal en specialisme; van brand design tot UX-writing, van development tot marketing en innovatie. Samen met hun klanten bedenken, maken en vermarkten de agencies innovatieve producten en diensten. Met een pragmatische aanpak en een ‘niet lullen, maar poetsen’‑mentaliteit. De verschillende marketingexperts van het collectief tillen op deze manier aansprekende merken als Schiphol, KLM, ANWB, Bol.com en vele anderen naar een hoger niveau.

Behoefte aan gespecialiseerd systeembeheer

Een van de agencies van MakerStreet is StutIT. Dit onderdeel, bestaande uit 3 personen, is binnen het collectief verantwoordelijk voor het netwerk- en systeembeheer. Wessel Louwris, system administrator/developer bij StutIT, vertelt hoe zij bij Root3 terecht zijn gekomen: “Het netwerk van MakerStreet groeide en daardoor hadden we meer gespecialiseerd systeembeheer nodig, met name ook voor de veiligheid. We gingen op zoek naar een beheeroplossing voor Apple, want 95% van de laptops binnen MakerStreet bestaat uit MacBooks. We kwamen uit bij de oplossing Jamf en zij wezen Root3 aan als partner, omdat het een complexe oplossing is waarbij hulp van een gespecialiseerde partner gewenst is.” Root3 ondersteunde MakerStreet bij de Jamf-implementatie van circa 320 MacBooks en dat verliep volgens Wessel allemaal vlot.

Health Check, de APK voor het systeembeheer

Enige tijd na de implementatie van Jamf startte MakerStreet met de periodieke Health Check van Root3. Dit is een check van het werkplekbeheer waarbij Root3 – in het geval van MakerStreet – 2 keer per jaar de omgeving onder de loep neemt, remote of op locatie. “Wij verzorgen als StutIT zelf ons volledige systeembeheer, maar toch is het goed om af en toe een soort APK te laten doen door Root3, voor onderhoud en voor zaken die we zelf hebben laten versloffen”, aldus Wessel. Daarnaast vinden hij en zijn StutIT-collega’s het interessant dat Root3 hen tijdens zo’n Health Check bijpraat over de roadmap van Jamf, met nieuwe ontwikkelingen, producten en features.

Speciale projecten

Als er speciale beheergerelateerde projecten op de agenda staan, staat Root3 ook klaar om te adviseren en mee te kijken met StutIT. Wessel licht toe: “We kijken op dit moment bijvoorbeeld naar Jamf Trust voor security. We zijn een cloudbedrijf en dat biedt nu eenmaal de nodige uitdagingen op het gebied van beveiliging. Met Jamf Trust kun je ervoor zorgen dat mensen alleen vanaf het juiste apparaat – dus geen persoonlijk device – inloggen op onze cloudomgeving, met een sterk wachtwoord en zonder risico op virussen. Het is als het ware een verbetering van de klassieke VPN. Als we dit inderdaad gaan toepassen, kan Root3 met ons meekijken of dat allemaal goed verloopt.”

Best practices

Wessel is tevreden over de samenwerking en communicatie met Root3, zoals de extra voorlichting over de Jamf-ontwikkelingen en de vlotte ondersteuning van de helpdesk. Maar het grootste voordeel van Root3 vindt Wessel dat ze advies kunnen geven op basis van best practices, omdat Root3 bepaalde vraagstukken al bij vele andere bedrijven heeft opgelost. “We kunnen veel zelf, maar dat is voor ons vaak lastig zelf even te googelen en op te lossen. Dat is echt specifieke kennis, die Root3 in huis heeft.”

“Voor ons is het interessant dat Root3 ons elk half jaar tijdens de Health Check bijpraat over de roadmap van Jamf, met nieuwe ontwikkelingen, producten en features.

Wessel Louwris MakerStreet / StutIT
Diensten
Health Check
Industrie
Marketing
Organisatie grootte
Groot
Website
MakerStreet

Neem contact op met één van onze Apple Solutionists

Martin van Diemen

Cases

We zijn trots op het werk dat we doen.
Hoe we met onze oplossingen inspelen op de verschillende behoeften van klanten.

Cases bekijken