Klantcase
CerQlar

Terug naar overzicht

Het in 2020 opgerichte en in Amsterdam gevestigde CerQlar biedt een SaaS-platform waarmee marktdeelnemers hun zaken rondom garanties van oorsprong (GoO) kunnen stroomlijnen. Een garantie van oorsprong is een bewijsstuk waarmee de afkomst van duurzaam geproduceerde energie aangetoond kan worden. Het bedrijf is op een missie om een ​​nieuwe technologische standaard te zetten om de EAC (Energy Attribute Certificate)-markten in staat te stellen te blijven voldoen aan de steeds complexere eisen van de klant. Het CerQlar-platform biedt de gebruikers een duidelijk overzicht van hun GoO-inventaris. Met diverse tools en functies kunnen de marktdeelnemers weloverwogen beslissingen nemen, operationele fouten reduceren, en zo kosten besparen.

Tijd voor een professionele, verantwoordelijke partner

Anton Federov is Head of Development bij CerQlar. Hij was medewerker nummer 3 in 2020 en heeft het bedrijf in de jaren daarna fors zien groeien tot circa 40 medewerkers. Veel zaken met betrekking tot werkplekbeheer kwamen op Anton zijn bordje terecht en dat kostte hem steeds meer tijd. “We gingen op zoek naar een partner om onze infrastructuur te beheren, omdat onze startup snel groeide en alles zelf doen al snel onmogelijk werd en te veel afleidde van de business. We hadden een professionele, verantwoordelijke partner nodig om ons te helpen”,  aldus Anton.

Root3 gaf een gevoel van waardering

CerQlar ging op zoek naar die partner en nodigde een aantal partijen uit om te kijken wat ze voor het snelgroeiende bedrijf konden betekenen. De keuze viel daarbij al snel op Root3. Anton licht toe waarom: “We kozen in de eerste plaats voor Root3 omdat ze bijna alles konden doen wat we nodig hadden. Maar het belangrijkste en doorslaggevende punt was dat we ons tijdens de verkoopgesprekken gewaardeerd voelden, terwijl we bij andere partijen meer het gevoel hadden dat we een irritante vlieg op de muur waren.” Inmiddels heeft Root3 Apple Managed Services bij CerQlar uitgerold en wordt 90% van de operationele zaken met betrekking tot laptops, Google Cloud en onboarding-activiteiten uitsluitend gedaan door Root3. “Een van de belangrijkste voordelen van het werken met Root3 is dat we onze werkplekgerelateerde IT-zaken hebben kunnen delegeren en ons daardoor kunnen focussen op onze business.”

Root3: deskundige partij, professionele diensten

“Root3 is voor ons een deskundige partij met veel kennis van de oplossing. Ze leveren ons zeer goede en professionele diensten. Het team werkt regelmatig bij ons op locatie om een ​​betere relatie met de interne klanten op te bouwen. Root3 vraagt daarbij ook om feedback en handelt ernaar.” In de toekomst hoopt Anton dat CerQlar, ondersteund door Root3, nog meer zal groeien en uitbreiden. Idealiter zou hij in de toekomst ook securityzaken en ander (niet-Apple)-omgevingsbeheer aan Root3 toevertrouwen.

Diensten
Apple Managed Services
Industrie
Dienstverlening
Organisatie grootte
Klein
Website
CerQlar

“Een van de belangrijkste voordelen is dat we onze IT-zaken hebben kunnen delegeren en ons daardoor kunnen focussen op onze business.”

Anton Federov CerQlar

Terug naar overzicht

Het in 2020 opgerichte en in Amsterdam gevestigde CerQlar biedt een SaaS-platform waarmee marktdeelnemers hun zaken rondom garanties van oorsprong (GoO) kunnen stroomlijnen. Een garantie van oorsprong is een bewijsstuk waarmee de afkomst van duurzaam geproduceerde energie aangetoond kan worden. Het bedrijf is op een missie om een ​​nieuwe technologische standaard te zetten om de EAC (Energy Attribute Certificate)-markten in staat te stellen te blijven voldoen aan de steeds complexere eisen van de klant. Het CerQlar-platform biedt de gebruikers een duidelijk overzicht van hun GoO-inventaris. Met diverse tools en functies kunnen de marktdeelnemers weloverwogen beslissingen nemen, operationele fouten reduceren, en zo kosten besparen.

Tijd voor een professionele, verantwoordelijke partner

Anton Federov is Head of Development bij CerQlar. Hij was medewerker nummer 3 in 2020 en heeft het bedrijf in de jaren daarna fors zien groeien tot circa 40 medewerkers. Veel zaken met betrekking tot werkplekbeheer kwamen op Anton zijn bordje terecht en dat kostte hem steeds meer tijd. “We gingen op zoek naar een partner om onze infrastructuur te beheren, omdat onze startup snel groeide en alles zelf doen al snel onmogelijk werd en te veel afleidde van de business. We hadden een professionele, verantwoordelijke partner nodig om ons te helpen”,  aldus Anton.

Root3 gaf een gevoel van waardering

CerQlar ging op zoek naar die partner en nodigde een aantal partijen uit om te kijken wat ze voor het snelgroeiende bedrijf konden betekenen. De keuze viel daarbij al snel op Root3. Anton licht toe waarom: “We kozen in de eerste plaats voor Root3 omdat ze bijna alles konden doen wat we nodig hadden. Maar het belangrijkste en doorslaggevende punt was dat we ons tijdens de verkoopgesprekken gewaardeerd voelden, terwijl we bij andere partijen meer het gevoel hadden dat we een irritante vlieg op de muur waren.” Inmiddels heeft Root3 Apple Managed Services bij CerQlar uitgerold en wordt 90% van de operationele zaken met betrekking tot laptops, Google Cloud en onboarding-activiteiten uitsluitend gedaan door Root3. “Een van de belangrijkste voordelen van het werken met Root3 is dat we onze werkplekgerelateerde IT-zaken hebben kunnen delegeren en ons daardoor kunnen focussen op onze business.”

Root3: deskundige partij, professionele diensten

“Root3 is voor ons een deskundige partij met veel kennis van de oplossing. Ze leveren ons zeer goede en professionele diensten. Het team werkt regelmatig bij ons op locatie om een ​​betere relatie met de interne klanten op te bouwen. Root3 vraagt daarbij ook om feedback en handelt ernaar.” In de toekomst hoopt Anton dat CerQlar, ondersteund door Root3, nog meer zal groeien en uitbreiden. Idealiter zou hij in de toekomst ook securityzaken en ander (niet-Apple)-omgevingsbeheer aan Root3 toevertrouwen.

“Een van de belangrijkste voordelen is dat we onze IT-zaken hebben kunnen delegeren en ons daardoor kunnen focussen op onze business.”

Anton Federov CerQlar
Diensten
Apple Managed Services
Industrie
Dienstverlening
Organisatie grootte
Klein
Website
CerQlar

Neem contact op met één van onze Apple Solutionists

Martin van Diemen

Cases

We zijn trots op het werk dat we doen.
Hoe we met onze oplossingen inspelen op de verschillende behoeften van klanten.

Cases bekijken