Klantcase
Leads.io

Terug naar overzicht

Leads.io is dé expert op het gebied van leadgeneratie. De organisatie bestaat uit 275 specialisten, verspreid over 11 kantoren in 9 landen. Zij zetten hun vaardigheden en ervaring in om B2C-leads te vinden voor organisaties die dat zelf lastig vinden. Dit doen ze door online campagnes op te zetten en te draaien via platforms als Facebook, Instagram en TikTok. Leads.io streeft ernaar bedrijven te helpen de best mogelijke ROI uit hun leads te halen en ze opereren daarbij op prestatiebasis, wat betekent dat hun klanten alleen per lead betalen.

Stap voor stap van Windows naar Apple

Kay Lakeman is Team Lead Software Engineering op het hoofdkantoor van Leads.io in Hoorn. Voordat ze met Root3 werkten, maakte Leads.io (toen nog opererend onder een andere naam) gebruik van een Windows-omgeving met Citrix, maar daar waren vanuit de organisatie veel klachten over. “We waren nog klein en stonden op het punt ons eerste kantoor in het buitenland te openen, in Toronto”, vertelt Kay. “Onze toenmalige leverancier vertelde ons dat we dure servers zouden moeten aanschaffen als we in Toronto ook die IT-opstelling met Windows en Citrix wilden. De directeur maakte zelf destijds al ‘stiekem’ gebruik van een Macbook, omdat hij dat waarschijnlijk een mooi apparaat vond, en besloot de mensen in Canada ook Macbooks te geven.”

Voor het beheer van die Macbooks ging Kay in eerste instantie aan de slag met Apple’s eigen managementsoftware, maar dat voldeed niet. Hij ging daarom op zoek naar een betere oplossing voor Leads.io en kwam in 2018 bij Jamf uit en uiteindelijk bij Root3 als partner. “Ik had een gesprek met Root3 en dat beviel goed. We zijn toen meteen gestart met Jamf Pro en de Health Check. Onze consultant was een leuke gozer, het waren echt leuke dagen als Root3 bij ons op kantoor was. Vanaf dat moment hebben we in de hele organisatie stap voor stap samen met Root3 de switch gemaakt van Windows naar Apple. En nu werkt iedereen bij ons al een paar jaar alleen nog maar op de Mac.”

Tijdswinst en verstand van zaken

Het portfolio van Root3 ontwikkelde zich en tegenwoordig maakt Leads.io gebruik van wat de ‘Premium Services’ van Root3 heet, inclusief de virusscanner, endpoint protection, Zero Trust Network Acces en de App Catalog-oplossing waarbij alle apps die in gebruik zijn altijd up-to-date zijn. Als Kay kijkt naar de voordelen van de situatie ten opzichte van het Windows-tijdperk, levert de oplossing onder meer tijdwinst op. “Toen was de organisatie nog klein en waren 2 mensen bezig met het beheer. Nu is 1 persoon binnen mijn team verantwoordelijk voor het dagelijkse werkplekbeheer.” De samenwerking met Root3 vindt Kay daarbij prima verlopen. “Overall is het gevoel positief. Met de Premium Services zit er elke 6 weken iemand met verstand van zaken bij ons op kantoor, dat helpt enorm. We hebben dan de issues en vragen verzameld om op die dag doorheen te lopen en we werken af en toe aan projecten. Zo heeft Root3 ons geholpen met het opzetten van Google Workspace met een partner.”

In de toekomst verwacht Kay dat de organisatie van Leads.io door blijft groeien. Als er dan nieuwe medewerkers bij komen is het ook fijn dat de onboarding soepel verloopt. “We maken sinds kort gebruik van Zero Touch Deployment waarmee medewerkers binnen een paar intuïtieve stappen zelf hun apparaat kunnen installeren.”

Diensten
Premium Services
Industrie
Dienstverlening
Organisatie grootte
Groot
Website
Leads.io

“Met de Premium Services zit er elke 6 weken iemand met verstand van zaken bij ons op kantoor voor alle issues en vragen, dat helpt enorm.”

Kay Lakeman Leads.io

Terug naar overzicht

Leads.io is dé expert op het gebied van leadgeneratie. De organisatie bestaat uit 275 specialisten, verspreid over 11 kantoren in 9 landen. Zij zetten hun vaardigheden en ervaring in om B2C-leads te vinden voor organisaties die dat zelf lastig vinden. Dit doen ze door online campagnes op te zetten en te draaien via platforms als Facebook, Instagram en TikTok. Leads.io streeft ernaar bedrijven te helpen de best mogelijke ROI uit hun leads te halen en ze opereren daarbij op prestatiebasis, wat betekent dat hun klanten alleen per lead betalen.

Stap voor stap van Windows naar Apple

Kay Lakeman is Team Lead Software Engineering op het hoofdkantoor van Leads.io in Hoorn. Voordat ze met Root3 werkten, maakte Leads.io (toen nog opererend onder een andere naam) gebruik van een Windows-omgeving met Citrix, maar daar waren vanuit de organisatie veel klachten over. “We waren nog klein en stonden op het punt ons eerste kantoor in het buitenland te openen, in Toronto”, vertelt Kay. “Onze toenmalige leverancier vertelde ons dat we dure servers zouden moeten aanschaffen als we in Toronto ook die IT-opstelling met Windows en Citrix wilden. De directeur maakte zelf destijds al ‘stiekem’ gebruik van een Macbook, omdat hij dat waarschijnlijk een mooi apparaat vond, en besloot de mensen in Canada ook Macbooks te geven.”

Voor het beheer van die Macbooks ging Kay in eerste instantie aan de slag met Apple’s eigen managementsoftware, maar dat voldeed niet. Hij ging daarom op zoek naar een betere oplossing voor Leads.io en kwam in 2018 bij Jamf uit en uiteindelijk bij Root3 als partner. “Ik had een gesprek met Root3 en dat beviel goed. We zijn toen meteen gestart met Jamf Pro en de Health Check. Onze consultant was een leuke gozer, het waren echt leuke dagen als Root3 bij ons op kantoor was. Vanaf dat moment hebben we in de hele organisatie stap voor stap samen met Root3 de switch gemaakt van Windows naar Apple. En nu werkt iedereen bij ons al een paar jaar alleen nog maar op de Mac.”

Tijdswinst en verstand van zaken

Het portfolio van Root3 ontwikkelde zich en tegenwoordig maakt Leads.io gebruik van wat de ‘Premium Services’ van Root3 heet, inclusief de virusscanner, endpoint protection, Zero Trust Network Acces en de App Catalog-oplossing waarbij alle apps die in gebruik zijn altijd up-to-date zijn. Als Kay kijkt naar de voordelen van de situatie ten opzichte van het Windows-tijdperk, levert de oplossing onder meer tijdwinst op. “Toen was de organisatie nog klein en waren 2 mensen bezig met het beheer. Nu is 1 persoon binnen mijn team verantwoordelijk voor het dagelijkse werkplekbeheer.” De samenwerking met Root3 vindt Kay daarbij prima verlopen. “Overall is het gevoel positief. Met de Premium Services zit er elke 6 weken iemand met verstand van zaken bij ons op kantoor, dat helpt enorm. We hebben dan de issues en vragen verzameld om op die dag doorheen te lopen en we werken af en toe aan projecten. Zo heeft Root3 ons geholpen met het opzetten van Google Workspace met een partner.”

In de toekomst verwacht Kay dat de organisatie van Leads.io door blijft groeien. Als er dan nieuwe medewerkers bij komen is het ook fijn dat de onboarding soepel verloopt. “We maken sinds kort gebruik van Zero Touch Deployment waarmee medewerkers binnen een paar intuïtieve stappen zelf hun apparaat kunnen installeren.”

“Met de Premium Services zit er elke 6 weken iemand met verstand van zaken bij ons op kantoor voor alle issues en vragen, dat helpt enorm.”

Kay Lakeman Leads.io
Diensten
Premium Services
Industrie
Dienstverlening
Organisatie grootte
Groot
Website
Leads.io

Neem contact op met één van onze Apple Solutionists

Martin van Diemen

Cases

We zijn trots op het werk dat we doen.
Hoe we met onze oplossingen inspelen op de verschillende behoeften van klanten.

Cases bekijken