Wat maakt een organisatie nu een goede werkgever? Dat is wat Great Place To Work onderzoekt aan de hand van vragenlijsten die de medewerkers van een organisatie invullen. Op basis van de resultaten blijkt of een organisatie al een Great Place To Work is, en een certificering krijgt, of dat er nog werk aan de winkel is. In dat laatste geval biedt Great Place To Work ook advies en workshops. De organisatie heeft ruim 30 jaar ervaring in meer dan 60 landen, waarbij we de Nederlandse tak als een scale-up kunnen zien onder de vlag van het internationale moederschip. De Nederlandse organisatie is gevestigd in Haarlem en telt op dit moment 22 collega’s die geloven dat het centraal stellen van medewerkers en een cultuur van vertrouwen, trots en plezier de sleutel is naar het succes van een organisatie.
Snel sturen op risico’s
Great Place To Work maakt sinds 2014 gebruik van Proactief Apple Beheer via Root3, een kostenefficiënte oplossing waarbij het werkplekbeheer van meerdere klanten binnen één omgeving plaatsvindt. Jan van der Wegen startte in 2019 bij Great Place To Work en is als People Lead verantwoordelijk voor de interne klantbeleving, oftewel allerlei HR-gerelateerde zaken, waaronder werkplekbeheer. Alle 22 collega’s van Great Place To Work in Nederland hebben een iPhone en een MacBook, en al deze devices vallen onder het beheer van Root3.
“Wanneer een nieuwe collega in dienst komt of als een apparaat vervangen moet worden, bestellen we de apparaten bij Apple. Die devices worden automatisch ingeladen door het Proactief Apple Beheer op afstand”, vertelt Jan. “Dat betekent dat er een standaard set aan programma’s te downloaden is via de server van Root3. Ook staat de omgeving onder toezicht van Root3. Op het moment dat er een veiligheidsrisico is of als er wat geüpdatet moet worden, dan krijgt Root3 een melding en kan er altijd snel op gestuurd worden.”
Altijd bereikbaar, altijd snel een oplossing
Great Place To Work kan daarnaast ook voor allerlei IT-vragen, hoe simpel ook, bij Root3 terecht. “Een collega had op een gegeven moment moeite om bijlagen te versturen via Outlook. Dat proberen we dan eerst zelf op te lossen, maar als we er niet uitkomen, nemen we contact op met Root3. Soms is het met een belletje opgelost en soms met de TeamViewer om op afstand met ons mee te kijken.” De oplossing van Root3 maakt het werkplekbeheer volgens Jan makkelijker voor Great Place To Work, omdat er altijd iemand van Root3 klaar staat om hen te helpen met IT-vragen. “Wij zijn daar geen van allen experts in, dus het is fijn om dat geoutsourced te hebben. Ik vind het een prettig gevoel dat we kunnen vertrouwen op een partij die verstand van zaken heeft, dat we veilig werken en dat we, op het moment dat we issues ervaren, altijd bij Root3 terechtkunnen. Ze zijn goed bereikbaar en hebben altijd snel een oplossing. Dat werkt gewoon prettig”, concludeert Jan.