Klantcase
Brenntag

Terug naar overzicht

Met zijn twee wereldwijde divisies, Brenntag Essentials en Brenntag Specialties, biedt Brenntag een compleet portfolio van industriële en speciale chemicaliën en ingrediënten. Daarnaast bieden ze ook op maat gemaakte toepassingen, marketing- en supply chain-oplossingen, technische ondersteuning en formuleringsondersteuning, uitgebreide kennis van regelgeving, en digitale oplossingen voor diverse klanten in diverse branches. Brenntag heeft wereldwijd meer dan 17.500 medewerkers en exploiteert een netwerk van meer dan 600 locaties in 72 landen.

Transformatie Brenntag

Op de vraag wat Brenntag doet, antwoordt Jacob Lindberg (Sr. Director Global IT Services & Operations) dat het eigenlijk niet zozeer gaat om wat Brenntag doet, maar vooral om welke transformatie het bedrijf op dit moment ondergaat. “De laatste 5 jaar zijn we van een traditioneel bedrijf aan het veranderen naar een digitaal bedrijf. We waren gedecentraliseerd, met de bijbehorende decentrale reporting tools. We zijn nu steeds meer gaan kijken hoe we met verschillende divisies één en dezelfde klant in de EMEA-regio (Europa, Midden oosten en Afrika) samen kunnen bedienen, meer in synergie. We hebben ook een Chief Transformation Officer aangesteld en de focus van ons bedrijf is op data te komen liggen. We hebben enorm veel data en daar kunnen we met AI en machine learning voordeel uit halen voor onze klanten.” Brenntag is daarom ook een ‘Digital Office’ begonnen voor data analytics en deze kwam fysiek in Amsterdam te staan. Hier heeft het bedrijf dan ook veel nieuwe medewerkers aan boord gehaald om de nieuwe ‘digital functies’ te vervullen.

Inrichting Digital Office met Root3

“Het bleek dat machine learning en AI beter werken op Apple”, vervolgt Jacob. “Daarom hebben we het Digital Office ingericht met Apple-devices. Maar het beheer daarvan, daar waren we intern niet mee bekend op de IT-afdeling. We hebben toen rondgevraagd: ‘Weet iemand een partij die dat goed kan?’ Een collega van het kantoor in Amsterdam kwam toen met Root3.” 

Communicatie, samenwerking en ontzorging

David M. Vig (Sr. Manager Client Services & CSD) vervolgt: “We hadden een kennismaking met Root3 en toen waren we direct verkocht. We hebben nog wel wat andere opties bekeken, maar Root3 is echt een expert in Apple en bood ons met Jamf de beste oplossing.” Brenntag maakt sinds 2022 gebruik van de Apple Managed Services oplossing, met first level support en onder meer de App Catalog die alle apps up-to-date houdt. Het begon destijds met 70 apparaten en dat is gegroeid richting de 100. “We zijn tevreden met de manier waarop we als IT-afdeling samenwerken met Root3. We communiceren met elkaar via project management tools, e-mails, diverse meetings en de QBR waar we bespreken waar we met elkaar staan. Het geeft een prettig gevoel dat het werkplekbeheer bij Root3 in goede handen is, omdat we hiervoor intern simpelweg de specifieke kennis niet hebben.”

Jacob sluit zich daarbij aan, ook voor hem verloopt de samenwerking met Root3 naar wens. Wat de toekomst brengt, is op dit moment volgens hem een interessante vraag en lastig te zeggen met alle huidige ontwikkelingen. Hij voorziet wel dat Brenntag en de Digital Office zullen blijven groeien en als dat in de huidige opzet doorgaat, gaat dat zeker gebeuren in samenwerking met Root3.

Diensten
Apple Managed Services
Industrie
Dienstverlening
Organisatie grootte
Groot
Website
Brenntag

“We zijn tevreden met de manier waarop we samenwerken met Root3. We communiceren met elkaar via projectmanagement tools, e-mails, diverse meetings en de QBR waar we bespreken waar we met elkaar staan. Het geeft een prettig gevoel dat het werkplekbeheer bij Root3 in goede handen is.”

David M. Vig Brenntag

Terug naar overzicht

Met zijn twee wereldwijde divisies, Brenntag Essentials en Brenntag Specialties, biedt Brenntag een compleet portfolio van industriële en speciale chemicaliën en ingrediënten. Daarnaast bieden ze ook op maat gemaakte toepassingen, marketing- en supply chain-oplossingen, technische ondersteuning en formuleringsondersteuning, uitgebreide kennis van regelgeving, en digitale oplossingen voor diverse klanten in diverse branches. Brenntag heeft wereldwijd meer dan 17.500 medewerkers en exploiteert een netwerk van meer dan 600 locaties in 72 landen.

Transformatie Brenntag

Op de vraag wat Brenntag doet, antwoordt Jacob Lindberg (Sr. Director Global IT Services & Operations) dat het eigenlijk niet zozeer gaat om wat Brenntag doet, maar vooral om welke transformatie het bedrijf op dit moment ondergaat. “De laatste 5 jaar zijn we van een traditioneel bedrijf aan het veranderen naar een digitaal bedrijf. We waren gedecentraliseerd, met de bijbehorende decentrale reporting tools. We zijn nu steeds meer gaan kijken hoe we met verschillende divisies één en dezelfde klant in de EMEA-regio (Europa, Midden oosten en Afrika) samen kunnen bedienen, meer in synergie. We hebben ook een Chief Transformation Officer aangesteld en de focus van ons bedrijf is op data te komen liggen. We hebben enorm veel data en daar kunnen we met AI en machine learning voordeel uit halen voor onze klanten.” Brenntag is daarom ook een ‘Digital Office’ begonnen voor data analytics en deze kwam fysiek in Amsterdam te staan. Hier heeft het bedrijf dan ook veel nieuwe medewerkers aan boord gehaald om de nieuwe ‘digital functies’ te vervullen.

Inrichting Digital Office met Root3

“Het bleek dat machine learning en AI beter werken op Apple”, vervolgt Jacob. “Daarom hebben we het Digital Office ingericht met Apple-devices. Maar het beheer daarvan, daar waren we intern niet mee bekend op de IT-afdeling. We hebben toen rondgevraagd: ‘Weet iemand een partij die dat goed kan?’ Een collega van het kantoor in Amsterdam kwam toen met Root3.” 

Communicatie, samenwerking en ontzorging

David M. Vig (Sr. Manager Client Services & CSD) vervolgt: “We hadden een kennismaking met Root3 en toen waren we direct verkocht. We hebben nog wel wat andere opties bekeken, maar Root3 is echt een expert in Apple en bood ons met Jamf de beste oplossing.” Brenntag maakt sinds 2022 gebruik van de Apple Managed Services oplossing, met first level support en onder meer de App Catalog die alle apps up-to-date houdt. Het begon destijds met 70 apparaten en dat is gegroeid richting de 100. “We zijn tevreden met de manier waarop we als IT-afdeling samenwerken met Root3. We communiceren met elkaar via project management tools, e-mails, diverse meetings en de QBR waar we bespreken waar we met elkaar staan. Het geeft een prettig gevoel dat het werkplekbeheer bij Root3 in goede handen is, omdat we hiervoor intern simpelweg de specifieke kennis niet hebben.”

Jacob sluit zich daarbij aan, ook voor hem verloopt de samenwerking met Root3 naar wens. Wat de toekomst brengt, is op dit moment volgens hem een interessante vraag en lastig te zeggen met alle huidige ontwikkelingen. Hij voorziet wel dat Brenntag en de Digital Office zullen blijven groeien en als dat in de huidige opzet doorgaat, gaat dat zeker gebeuren in samenwerking met Root3.

“We zijn tevreden met de manier waarop we samenwerken met Root3. We communiceren met elkaar via projectmanagement tools, e-mails, diverse meetings en de QBR waar we bespreken waar we met elkaar staan. Het geeft een prettig gevoel dat het werkplekbeheer bij Root3 in goede handen is.”

David M. Vig Brenntag
Diensten
Apple Managed Services
Industrie
Dienstverlening
Organisatie grootte
Groot
Website
Brenntag

Neem contact op met één van onze Apple Solutionists

Martin van Diemen

Cases

We zijn trots op het werk dat we doen.
Hoe we met onze oplossingen inspelen op de verschillende behoeften van klanten.

Cases bekijken