Succesverhaal Imbema

7 oktober 2019
Imbema

Samen met Root3 hebben we een professionaliseringsslag weten te maken in het beheer van onze Apple devices – Wesley Noorhoff

Familiebedrijf Imbema helpt organisaties al 75 jaar bij het creëren van een veilige en efficiënte werkomgeving. De specialisten van Imbema zetten al hun kennis in om de assets van ondernemingen in de industrie, energie- of mobiliteitssector te optimaliseren. Imbema migreerde onlangs van Windows naar Mac en al snel ontstond de behoefte om alle Apple devices beter te kunnen beheren en controleren.

Imbema heeft, net als Root3, een sterke relatie met Apple Haarlem. Apple benaderde Root3 in 2017, omdat Imbema al Profile Manager gebruikte. Root3 constateerde dat de inrichting daarvan niet optimaal was; Profile Manager bleek als MDM-oplossing niet voldoende mogelijkheden te bieden om de omgeving van Imbema te ondersteunen. Daarop introduceerde Root3 begin 2019 Jamf Pro om het gehele Mac-beheer bij Imbema verder te professionaliseren.

Professioneler, sneller, meer gebruiksgemak met Jamf Pro

Met deze nieuwe inrichting verloopt het beheer nu veel professioneler en sneller. Wesley Noorhoff, IT Manager Imbema: “Voorheen hadden we zo’n 4 uur nodig om een Mac te installeren, nu doen we dat in hooguit 30 minuten per device. Ons beheer is nu ook proactiever, want met Jamf Pro zien we eventuele problemen van tevoren al aankomen. Updates onderzoeken we eerst goed. Via Jamf Pro kunnen we nu gecontroleerd en beheerst updates uitvoeren op het moment dat ons het beste uitkomt. Zo zorgen we ervoor dat gebruikers altijd door kunnen werken en dat hun Mac niet opeens een half uur opnieuw opstart om een update te installeren onder werktijd.”

Sophos in plaats van McAfee

Tot slot heeft Sophos tot meer gebruiksgemak geleid bij Imbema. “We hadden eerst McAfee draaien op de Mac devices, maar dat bleek een helse combinatie. Op advies van Root3 zijn we overgestapt naar Sophos, een meer Mac-gebaseerde virusscanner, en daarmee zijn de problemen op dat gebied ook opgelost.”

Root3: proactieve partner

Wat Noorhoff betreft is Root3 een partner met toegevoegde waarde. “Ze begrijpen ons goed en komen ook regelmatig langs. Niet alleen voor wat ze al bij ons hebben uitgevoerd, maar ook om vooruit te kijken naar nieuwe mogelijkheden. Het is gewoon een zeer aangename partner die goed op de hoogte is, goed de link heeft met Apple, en ons uitstekend kan adviseren. Ze zijn continu op zoek naar verbetering en zijn daarin zeer proactief.”

Toekomstplannen

Noorhoff over de toekomstplannen: “In de toekomst stuurt Apple het device rechtstreeks naar onze werknemer, waarbij we via Jamf Pro alle rechten en dergelijke van tevoren hebben ingeregeld. De medewerker pakt zijn MacBook zelf uit, dat is sowieso al een fijne ervaring, en vervolgens begint het installatieproces helemaal geautomatiseerd. Daarna willen we ook een selfservice portal opzetten die vanuit Jamf Pro ontsloten kan worden op iedere Mac om de gebruikers op allerlei manieren te ontzorgen. Tot slot willen we ons Office 365 landschap nog meer integreren in het Mac-landschap.” Genoeg dus op de planning voor Imbema in samenwerking met Root3.

Meer weten?

Benieuwd hoe wij uw organisatie efficiënter laten werken met Apple? Neem contact met ons op! U kunt een e-mail sturen naar sales@root3.nl of bellen met +31 85 400 30 30.

Bekijk voor meer informatie onze oplossingen en producten: