Support App 2.2 uitgebracht en is nog proactiever

3 juni 2021

Vandaag is Support App 2.2 uitgebracht door Root3. Deze versie brengt nog meer proactieve functionaliteiten om gebruikers te helpen eenvoudige problemen zelf op te lossen zonder IT. We belichten in dit blog de belangrijkste vernieuwingen.

  • Modulaire informatie tegels. De beheerder kan nu vier van de zes beschikbare informatie tegels kiezen om in de app te tonen:
    • IP adres (NIEUW)
    • Mac wachtwoord (NIEUW)
    • Computernaam
    • macOS versie
    • Laatst herstart
    • Opslag
  • De beheerder kan nu instellen na hoeveel dagen het is aanbevolen om de Mac te herstarten en toont een melding in het menu bar icoon en de informatie tegel wanneer het aantal dagen is bereikt;
  • Als de nieuwe ‘Mac wachtwoord’ tegel wordt getoond, is het mogelijk om een melding in het menu bar icoon en de informatie tegel te tonen als het wachtwoord binnen x aantal dagen verloopt;
  • Flexibele rijen (3e en 4e rij) met twee of drie knoppen om meer opties te bieden in de hoeveelheid knoppen met een App, URL of commando;
  • Diverse verbeteringen en andere kleine functies toegevoegd.

IP adres

Een veelgehoord feature request wordt hiermee toegevoegd: een informatie tegel om het lokale IP adres te tonen. Daarnaast geeft het symbool aan of de Mac via Wi-Fi of Ethernet is verbonden. Deze informatie tegel is optioneel en kan worden toegevoegd via de configuratie.

Mac wachtwoord

Organisaties die gebruik maken van een wachtwoord-beleid waarbij gebruikers periodiek het wachtwoord moeten wijzigen hebben baat bij een andere nieuwe tegel: Mac wachtwoord. Hiermee is eenvoudig zichtbaar wanneer het wachtwoord van het lokale Mac account of Active Directory account gaat verlopen. Zonder de Support App worden gebruikers hierover alleen geïnformeerd bij het opnieuw inloggen/herstarten. Het is zelfs mogelijk om in te stellen wanneer de gebruiker een melding ontvangt in het menu bar icoon en de informatie tegel.

Flexibele rijen

We kregen als feedback dat de te configureren knoppen (3e en 4e rij) te statisch zijn en de organisatie vast zit aan een vast set aan knoppen. We hebben een eerste stap gezet om dit flexibeler te maken door in deze beide rijen de optie voor twee of drie knoppen te bieden. We hebben hieronder twee voorbeelden met de nieuwe opties:

Optie drie en twee knoppen
Optie met allebei drie knoppen

Computernaam en modelnaam

De informatie tegel met de computernaam toont vanaf nu het Mac-model en het jaartal dat Apple deze heeft uitgebracht. Dit wordt geactiveerd zodra de gebruiker met de muis over de tegel beweegt.

Roadmap

We blijven werken aan de Support App om deze nog veelzijdiger, flexibeler en proactiever te maken. Daarnaast kijken we uit naar WWDC21 en hoe SwiftUI zich verder ontwikkeld in macOS 12.

Heb je een goed idee of een feature request? Maak dan hier een Issue aan: https://github.com/root3nl/SupportApp/issues

Download en documentatie

Op onze GitHub-pagina is Support App 2.2 te downloaden met de volledige release notes en vernieuwde documentatie: https://github.com/root3nl/SupportApp

Neem voor meer informatie contact op met +31 85 400 30 30 of support@root3.nl

Bekijk voor meer informatie onze oplossingen en producten: