Succesverhaal De Nieuwe Arts

3 augustus 2021
De Nieuwe Arts

Dankzij Root3 is ons werkplekbeheer nu veel professioneler

Maarten Hitman, Eigenaar en Arts, De Nieuwe Arts

De Nieuwe Arts is een jonge arbodienstverlenende organisatie die werkgevers ondersteunt in verzuimbegeleiding en van professioneel advies voorziet over verzuimpreventie en vitaliteit. De organisatie, waar het werkplezier en de ontwikkeling van de artsen centraal staan, maakte de afgelopen jaren een continue groei door. Daardoor ontstond ook de behoefte aan een service voor werkplekbeheer. De Nieuwe Arts kwam bij Root3 terecht en maakt sinds april 2021 gebruik van Apple Managed Services, een totaalpakket voor beheer, support en consult.

Maarten Hitman, eigenaar en arts, richtte De Nieuwe Arts (destijds: het Ziektewetloket) op in 2017. Medio 2021 telt de organisatie 32 artsen en 8 medewerkers in ondersteunende functies. In de begintijd verzorgde Maarten alles zelf op het gebied van werkplekbeheer, maar merkte dat het tijd was voor ondersteuning. “Als kleine partij doe je eerst alles zelf, maar het gaat op een gegeven moment te veel van je tijd kosten. Daarnaast moet je als arbodienstverlener je software en hardware gewoon goed op orde hebben, zodat je veilig werkt conform de wetgeving. Dat neemt Root3 nu allemaal van ons over, dat is ook hun expertise.”

Professioneler werkplekbeheer

De Nieuwe Arts kwam bij Root3 terecht, die Apple Managed Services implementeerde in de organisatie. Dat levert volgens Maarten diverse voordelen op: “Het grote voordeel is dat het niet meer op mijn bordje ligt en dat ik het bij HR kan beleggen. Het proces is zo vormgegeven dat iedereen precies weet wat hij of zij moet doen. Voorheen ging dat altijd gepaard met heel veel vragen, maar nu is het gewoon meteen duidelijk en veel professioneler geregeld. We hebben een hulplijn die we kunnen bellen voor support-vragen en ze denken bij Root3 ook geregeld met ons mee in nieuwe behoeftes en ontwikkelingen.”

Root3: open vizier, communicatief, snel schakelen

Maarten was vanaf het begin gecharmeerd van de transparante werkwijze van Root3. “Tijdens de kennismaking gaven ze meteen heel open en eerlijk inzicht in de kosten. Ze kunnen daarnaast altijd snel schakelen, zodat je direct weet waar je aan toe bent. Daar houd ik gewoon erg van, dat is essentieel voor een kleine organisatie. Wat ik ook heel leuk vind is dat er 1 keer per maand iemand van Root3 bij ons op kantoor zit. Iedereen die vragen heeft, kan dan langslopen voor support. Vooraf krijgen we ook altijd een actieplan en na de tijd een overzicht van wat er is gedaan. Heel helder. En het is ook erg prettig schakelen door het persoonlijke contact.”

Groeiambities

Wat zijn de ambities van Maarten voor De Nieuwe Arts? “We proberen elk jaar met 10 medewerkers te blijven groeien, ongeveer 8 artsen en 2 ondersteunende medewerkers. Bij die groei is het voor mij heel belangrijk dat onze cultuur hetzelfde blijft als nu, daar zal ik alles aan doen, ook al is dat soms lastig. Maar hoe groot we ook worden, Root3 kan moeiteloos met ons meebewegen door de schaalbaarheid van Apple Managed Services.”

Bekijk voor meer informatie onze oplossingen en producten: