Ook in 2021 is Root3 weer gegroeid, dat betekent dat we het team ook mogen uitbreiden. En dat doen we! Inmiddels bestaat het team uit 12 medewerkers.

Waaronder Robin die je wellicht al eens aan de telefoon hebt gehad en je bij Apple vraagstukken heeft ondersteund. Maar lees hieronder wat je misschien nog niet wist van Robin.

Robin Broeke

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Robin Broeke, 33 jaar en ik woon samen met mijn vrouw, zoontje van 1 jaar en twee katten in Grootebroek. Sinds 1 juli ben ik Technical Support Engineer bij Root3.

Afgelopen jaar hebben we een huis gekocht en om van ons nieuwe huisje echt een thuis te maken, hebben we veel projecten gedaan. Één van de leukste dingen waar ik me graag mee bezighoud, is het slimmer maken van de woning d.m.v. HomeKit apparatuur zoals verlichting, deurbellen en camera’s. Het optimaliseren hiervan is een passie van mij.

Wat is jou geschiedenis met Apple?

In 2005 kwam ik voor het eerst in aanraking met Apple door mijn eerste Apple aankoop. Dit was een iPod nano! Door deze iPod is mijn voorliefde voor podcasts begonnen. In 2007 kwam daar mijn eerste MacBook met Mac OS X Tiger bij. Vervolgens heb ik de eerste generatie iPhone uit Amerika geïmporteerd. Prachtig apparaat was het, nog geen App Store, geen 3G en je kon er zelfs niet mee filmen. Toch was ik dolgelukkig met deze eerste iPhone. Je kon inmiddels wel zeggen dat ik een gezonde obsessie had ontwikkeld met de producten en het bedrijf.

Ik ben altijd bezig geweest met technische problemen van anderen op te lossen. Ook bouw en repareer ik graag Macs. En toen dacht ik: laat ik van mijn hobby mijn werk maken. Vandaar dat één van mijn eerste baantjes bij iCentre was. Toen Apple zijn winkel in Nederland opende, moest ik wel voor Apple zelf gaan werken. Ik heb van 2015 tot 2021 als Genius gewerkt.

Wat zijn voor jou de voor/nadelen van thuiswerken?

Een voordeel is dat ik alle tijd heb om naar mijn podcasts te luisteren omdat ik best wat reistijd heb. Ideaal voor onderweg! Want als ik thuiswerk, heb ik minder tijd om ze te beluisteren. Dit is zo’n groot onderdeel van mijn routine geworden, dat ik het zelfs mis als ik thuis moet werken. Een soort cooldown van het moment dat ik klaar ben met werken tot ik thuis ben, mis ik soms. Daarentegen heb ik wel extra tijd voor mijn zoontje wanneer ik niet hoef te reizen. Deze extra tijd is mij heel dierbaar.

Waar verbaas jij je wel eens over?

Dat er zoveel mensen blijven hangen in oude gewoontes als het aankomt op hoe ze werken. Er zijn tal van manieren om efficiënter en productiever te werken met Macs, iPhones, iPads of diensten zoals Google Workspace. Je ziet dat veel mensen besluiten om te blijven hangen bij wat ze kennen en wat voor hun veilig aanvoelt. Door mijn werk ben ik natuurlijk continue bezig met het ontdekken en leren van nieuwe processen, toch deed ik dat hiervoor ook. Door efficiënter en effectiever te werken, haal ik ook meer plezier uit mijn werk. Ik probeer daarom bij het ondersteunen van klanten ook wat persoonlijke tips mee te geven en niet alleen hun primaire probleem op te lossen.

Welke gebeurtenis in je (werkende) leven is belangrijk voor je geweest?

Tijdens de lockdown in 2020 heb ik de kans gekregen om thuis te werken aan een project voor Apple. Ik had bij Apple zeer onregelmatige werktijden en door het thuiswerken had ik regelmatige werktijden gekregen. In deze periode is mijn vrouw zwanger geworden en is ook mijn zoontje geboren. Hierdoor kwam ik erachter dat ik deze fijne work/life balance wilde behouden. Deze verbeterde work/life balance heb ik helemaal gevonden bij Root3.