Het in Amsterdam-Noord gevestigde Commonland werd opgericht in 2013 en werkt samen met partners in meer dan 20 landen om gedradeerde landschappen wereldwijd te herstellen en de aarde te regenereren. De aarde, onze gezamenlijke grond, vandaar: Commonland. De organisatie biedt een praktische en holistische benadering, het 4 Returns-framework, die rendement oplevert voor de 4 cruciale spelers: mensen, natuur, gemeenschappen en bedrijven. In de afgelopen tien jaar hebben Commonland en een groep partners de 4 Returns-benadering voor grootschalig en holistisch landschapsherstel ontwikkeld en getest. Op die manier kregen ze de nodige kennis en inzichten in wat werkt in bepaalde contexten en wat niet. Door deze kennis te delen hoopt Commonland partijen sneller in beweging te krijgen om een grotere positieve impact te realiseren op het landschap waarin zij opereren.
Tijd voor een echte Apple-specialist
Maxyne Leermakers is Office Manager bij Commonland en zag de organisatie evolueren van een start-up organisatie tot een volwassen organisatie met circa 40 medewerkers met een passie voor de missie van Commonland. Op een gegeven moment was Maxyne veel tijd kwijt met IT-zaken en werd het tijd om de IT-inrichting professioneler aan te pakken. “We werkten voorheen samen met een andere IT-partner, maar die was gericht op Windows. Terwijl wij gebruik maken van Apple-devices. Dit ging in praktijk helaas niet samen, vandaar de overstap naar Root3, vertelt Maxyne.
Kostenefficiënt, tijdsbesparing en volledige ontzorging
Begin 2022 implementeerde Root3 Apple Managed Services bij Commonland, een oplossing voor compleet werkplekbeheer. De installatie op de Apple-devices verliep vlot en na een training konden de mensen van Commonland aan de slag met hun devices, vanuit het kantoor in Amsterdam tot in Zambia voor een veldbezoek. “Het is heel fijn dat Root3 ons volledig ontzorgt. Het supportteam van Root3 staan altijd voor ons klaar, het contact is erg prettig, ze reageren snel en er blijft nooit iets liggen. De onboarding van nieuwe medewerkers is met deze oplossing snel geregeld, daar hoeven we nu geen tijd meer mee te verliezen. En één keer per maand hebben we een onderhoudsdag. Op die dag is iemand van Root3 bij ons aanwezig om onze onderhoudsvragen op te lossen. Die zichtbaarheid is prettig, want dat maakt dat mensen ook zorgvuldiger met hun devices omgaan.” Samengevat is de oplossing volgens Maxyne kostenefficiënt en scheelt het de organisatie veel tijd En zorgen we op deze manier voor een duurzame en langere looptijd van onze producten, wat voor ons als impact organisatie erg belangrijk is.
Root3: langetermijnpartner
“Ik ben vol lof over het feit dat Root3 goed meedenkt in oplossingen, zeer flexibel is en oog heeft voor het kostenplaatje voor Commonland. Dit maakt Root3 echt een partner voor de lange termijn.” Zo werkt Root3 volgens Maxyne ook goed samen met andere partners. In de toekomst staan Security & Cybercrime op de agenda bij de organisatie. Commonland heeft een andere partner op het gebied van Security, maar die werkt wel weer samen met Root3. Hetzelfde geldt voor een partner in software voor projectmanagement. Ook met deze partij zit Root3 om tafel om te zorgen dat de inrichting van de software soepel verloopt op de werkplek.