Klantcase
Imbema

Terug naar overzicht

Familiebedrijf Imbema helpt organisaties al 75 jaar bij het creëren van een veilige en efficiënte werkomgeving. De specialisten van Imbema zetten al hun kennis in om de assets van ondernemingen te optimaliseren. Zij verdiepen zich daarvoor in de klant en leveren naast het gevarieerde aanbod aan producten steeds meer diensten om hun klanten te ontzorgen. Zo ontwikkelt Imbema innovatieve softwareapplicaties en maakt hardware slimmer door IoT en data in te zetten. Het bedrijf bedient op dit moment vooral klanten in de Benelux en Duitsland, maar heeft wereldwijde groeiambities.

Professioneler, sneller, meer gebruiksgemak

Door de migratie van Windows naar Mac ontstond al snel de behoefte om bijna 400 Apple devices beter te kunnen beheren en controleren. Imbema had de wens te professionaliseren, tijd besparen en eenvoud voor de gebruiker creëren in het beheer van deze devices. Hierover zegt Wesley Noorhoff, IT-manager, het volgende:

“Samen met Root3 hebben we een professionaliseringsslag weten te maken in het beheer van onze Apple devices. Daarnaast hadden we behoefte aan proactief beheer.”

Daar houdt het nog niet op. De volgende stap voor de IT-afdeling van Imbema is dat ze helemaal niet meer aan de Mac devices hoeven te komen. Noorhoff:

“In de toekomst stuurt Apple het device rechtstreeks naar onze werknemer, waarbij we via Jamf Pro alle rechten en dergelijke van tevoren hebben ingeregeld. De medewerker pakt zijn MacBook zelf uit, dat is sowieso al een fijne ervaring, en vervolgens begint het installatieproces helemaal geautomatiseerd. Daarna willen we ook een selfservice portal opzetten die vanuit Jamf Pro ontsloten kan worden op iedere Mac om de gebruikers op allerlei manieren te ontzorgen. Ze kunnen dan via de portal diverse applicaties zelf opstarten en hebben toegang tot de Office-sjablonen. Tot slot willen we ons Office 365 landschap nog meer integreren in het Mac-landschap.”

 

Goed advies en een Proactief partnerschap

Root3 werd in 2017 aangeraden door Apple, omdat Imbema Profile Manager gebruikte. Root3 constateerde dat Profile Manager als MDM-oplossing niet voldoende mogelijkheden bood om de omgeving van Imbema te ondersteunen. Daarop introduceerde Root3 begin 2019 Jamf Pro om het gehele Mac-beheer bij Imbema verder te professionaliseren. Hierover zegt Noorhoff:

“Root3 is voor ons een partij die heel erg dicht op de bal zit. Ze begrijpen ons goed en komen ook regelmatig langs. Niet alleen voor wat ze al bij ons hebben uitgevoerd, maar ook om vooruit te kijken naar nieuwe mogelijkheden. Het is gewoon een zeer aangename partner die goed op de hoogte is, goed de link heeft met Apple, en ons uitstekend kan adviseren. Ze zijn continu op zoek naar verbetering en zijn daarin zeer proactief.”

Door de overstap naar Jamf Pro op advies van Root3 is de inrichting veel professioneler en sneller. Het installatie proces alleen al is bijvoorbeeld van 4 uur naar 30 minuten gegaan geef Noorhoff aan:

“Voorheen hadden we zo’n 4 uur nodig om een Mac te installeren, nu doen we dat in hooguit 30 minuten per device. Ons beheer is nu ook proactiever, want met Jamf Pro zien we eventuele problemen van tevoren al aankomen. Zo kunnen we de gebruikers binnen onze organisatie bijvoorbeeld actief benaderen wanneer de batterij van de MacBook geen goede conditie heeft. Hiermee zorgen we ervoor dat uitval van hardware minimaal blijft. Updates onderzoeken we eerst goed. Via Jamf Pro kunnen we nu gecontroleerd en beheerst updates uitvoeren op het moment dat ons het beste uitkomt. Zo zorgen we ervoor dat gebruikers altijd door kunnen werken en dat hun Mac niet opeens een half uur opnieuw opstart om een update te installeren onder werktijd. Tot slot heeft Sophos tot meer gebruiksgemak geleid. We hadden eerst McAfee draaien op de Mac devices, maar dat bleek een helse combinatie. Op advies van Root3 zijn we overgestapt naar Sophos, een meer Mac-gebaseerde virusscanner, en daarmee zijn de problemen op dat gebied ook opgelost.”

Diensten
Health Check
Industrie
Industrie
Organisatie grootte
Groot
Website
imbema.com

“Samen met Root3 hebben we een professionaliseringsslag weten te maken in het beheer van onze Apple devices.”

Wesley Noorhoff Imbema

Terug naar overzicht

Familiebedrijf Imbema helpt organisaties al 75 jaar bij het creëren van een veilige en efficiënte werkomgeving. De specialisten van Imbema zetten al hun kennis in om de assets van ondernemingen te optimaliseren. Zij verdiepen zich daarvoor in de klant en leveren naast het gevarieerde aanbod aan producten steeds meer diensten om hun klanten te ontzorgen. Zo ontwikkelt Imbema innovatieve softwareapplicaties en maakt hardware slimmer door IoT en data in te zetten. Het bedrijf bedient op dit moment vooral klanten in de Benelux en Duitsland, maar heeft wereldwijde groeiambities.

Professioneler, sneller, meer gebruiksgemak

Door de migratie van Windows naar Mac ontstond al snel de behoefte om bijna 400 Apple devices beter te kunnen beheren en controleren. Imbema had de wens te professionaliseren, tijd besparen en eenvoud voor de gebruiker creëren in het beheer van deze devices. Hierover zegt Wesley Noorhoff, IT-manager, het volgende:

“Samen met Root3 hebben we een professionaliseringsslag weten te maken in het beheer van onze Apple devices. Daarnaast hadden we behoefte aan proactief beheer.”

Daar houdt het nog niet op. De volgende stap voor de IT-afdeling van Imbema is dat ze helemaal niet meer aan de Mac devices hoeven te komen. Noorhoff:

“In de toekomst stuurt Apple het device rechtstreeks naar onze werknemer, waarbij we via Jamf Pro alle rechten en dergelijke van tevoren hebben ingeregeld. De medewerker pakt zijn MacBook zelf uit, dat is sowieso al een fijne ervaring, en vervolgens begint het installatieproces helemaal geautomatiseerd. Daarna willen we ook een selfservice portal opzetten die vanuit Jamf Pro ontsloten kan worden op iedere Mac om de gebruikers op allerlei manieren te ontzorgen. Ze kunnen dan via de portal diverse applicaties zelf opstarten en hebben toegang tot de Office-sjablonen. Tot slot willen we ons Office 365 landschap nog meer integreren in het Mac-landschap.”

 

Goed advies en een Proactief partnerschap

Root3 werd in 2017 aangeraden door Apple, omdat Imbema Profile Manager gebruikte. Root3 constateerde dat Profile Manager als MDM-oplossing niet voldoende mogelijkheden bood om de omgeving van Imbema te ondersteunen. Daarop introduceerde Root3 begin 2019 Jamf Pro om het gehele Mac-beheer bij Imbema verder te professionaliseren. Hierover zegt Noorhoff:

“Root3 is voor ons een partij die heel erg dicht op de bal zit. Ze begrijpen ons goed en komen ook regelmatig langs. Niet alleen voor wat ze al bij ons hebben uitgevoerd, maar ook om vooruit te kijken naar nieuwe mogelijkheden. Het is gewoon een zeer aangename partner die goed op de hoogte is, goed de link heeft met Apple, en ons uitstekend kan adviseren. Ze zijn continu op zoek naar verbetering en zijn daarin zeer proactief.”

Door de overstap naar Jamf Pro op advies van Root3 is de inrichting veel professioneler en sneller. Het installatie proces alleen al is bijvoorbeeld van 4 uur naar 30 minuten gegaan geef Noorhoff aan:

“Voorheen hadden we zo’n 4 uur nodig om een Mac te installeren, nu doen we dat in hooguit 30 minuten per device. Ons beheer is nu ook proactiever, want met Jamf Pro zien we eventuele problemen van tevoren al aankomen. Zo kunnen we de gebruikers binnen onze organisatie bijvoorbeeld actief benaderen wanneer de batterij van de MacBook geen goede conditie heeft. Hiermee zorgen we ervoor dat uitval van hardware minimaal blijft. Updates onderzoeken we eerst goed. Via Jamf Pro kunnen we nu gecontroleerd en beheerst updates uitvoeren op het moment dat ons het beste uitkomt. Zo zorgen we ervoor dat gebruikers altijd door kunnen werken en dat hun Mac niet opeens een half uur opnieuw opstart om een update te installeren onder werktijd. Tot slot heeft Sophos tot meer gebruiksgemak geleid. We hadden eerst McAfee draaien op de Mac devices, maar dat bleek een helse combinatie. Op advies van Root3 zijn we overgestapt naar Sophos, een meer Mac-gebaseerde virusscanner, en daarmee zijn de problemen op dat gebied ook opgelost.”

“Samen met Root3 hebben we een professionaliseringsslag weten te maken in het beheer van onze Apple devices.”

Wesley Noorhoff Imbema
Diensten
Health Check
Industrie
Industrie
Organisatie grootte
Groot
Website
imbema.com

Neem contact op met één van onze Apple Solutionists

Martin van Diemen

Cases

We zijn trots op het werk dat we doen.
Hoe we met onze oplossingen inspelen op de verschillende behoeften van klanten.

Cases bekijken